Fyll tomtesäcken med godis, choklad och ätbara klappar!

Coolstuff

We have
just the thing

Retur

Ångrat köp/Reklamation

Hoppsan, ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig! Men bara lugn, vi hjälper dig. På den här sidan hittar du information om hur du skickar tillbaka produkter du inte längre vill ha, hur du reklamerar trasiga produkter och hur du går tillväga om det är något annat som blivit tokigt i din beställning.
  1. Du anmäler att du vill göra en retur på vår retursida (scrolla ner för information om hur du returnerar en skrymmande produkt). Där har du också möjlighet att köpa en returfraktsedel.  Om du valt att betala via faktura så tänk på att kontakta Klarna för att anmäla att du gjort en retur, då pausas fakturan och du riskerar inte att få en påminnelseavgift.
  2. Du kan skicka tillbaka varor från olika ordrar i samma paket. Börja med att registrera 2 olika ärenden här (med respektive ordernummer), och välj att enbart köpa returfrakt för den ena returen. Packa sedan varorna i ett paket. Skriv ut båda kvittona för ordrarna och lägg in dessa i paketet. Klistra på returlappen och lämna in hos ett Schenker ombud, så hanterar vi båda returerna när paketet når vårt lager.
  3. Packa ihop den eller de produkter du vill skicka tillbaka, lägg i returkvittot du fick på vår retursida och fäst returfraktsedeln på paketet. Lämna in paketet hos ett Schenkerombud, så skickas det till vårt lager.
  4. Vi hanterar returen och inom 14 dagar gör vi en återbetalning. Om du valt fakturabetalning kommer Klarna att skicka en uppdaterad faktura (alternativt makulera den, om du skickat tillbaka hela din beställning). Om du redan betalt köpet så betalas pengarna tillbaka inom 1-3 dagar efter att fakturauppdateringen skickats till dig. 

Om du inte anmält returen via vår retursida kan du ladda ner en returblankett som du lägger tillsammans med produkterna du vill skicka tillbaka. Blanketten laddar du ner här -> Returblankett<- 

Viktigt om returer av skrymmande produkter

Vid öppet köp av skrymmande produkter (produkter som är större/tyngre än vad som ryms i ett standardpaket, tex Badbalja för vuxna) är det du som kund som ansvarar för bokning av returen och kostnaderna i samband med denna. Vår vanliga returfraktsedel som kan köpas via vår retursida gäller alltså inte för skrymmande produkter. 

Har du frågor om returer av skrymmande produkter kan du alltid kontakta vår kundtjänst för hjälp och vägledning. 

Observera! Vid retur av Outlust Taktält till bil, vänligen kontakta kundtjänst för bokning av upphämtning med DHL. 

Vi hjälper dig såklart med en reklamation av produkter som på något vis är felaktiga.  Gå till vår retursida så hjälper vi dig. För att kunna hantera ditt ärende så smidigt som möjligt uppskattar vi om du skickar med bilder.

Saknad produkt och felskick

Saknas det något i din beställning, eller har du fått en produkt du inte beställt?  fyll i ditt ärende här.

Hur snabbt måste jag göra min reklamation?

Enligt lagen ska varan reklameras inom det som kallas 'skälig tid' efter att felet har upptäckts. Vi rekommenderar alltid att reklamera en felaktig vara så fort som möjligt. 

Vanliga frågor | FAQ
Fri frakt, wow
Fri frakt vid köp över 499:-

Blixtsnabb klimatkompenserad leverans

gåva
One stop gift shop

Skicka till mottagaren, slå in och skicka kort, vi löser allt

Öppet köp
90 dagars öppet köp

och 2 års garanti på alla varor

Stand with Ukraine Hashtag

Din kundvagn

😊

Ett ögonblick, vi laddar din kundvagn