Leverans
Ordinarie Leveranstid
Vår ordinarie leveranstid är 1-3 arbetsdagar och gäller för samtliga fraktalternativ. Ordrar som kommer in före kl 14.00 på arbetsdagar skickas samma dag om du väljer PostNord, Budbee eller CityMail som fraktsätt. För ordrar som ska levereras med Schenker är bryttiden 13.00. Observera att personaliserade produkter kräver en dags längre leveranstid.
Vi skickar ditt paket från vårt lager i Klippan, leveranstiden styrs av var i landet du bor.
- 1 dag leveranstid: Boende med postnummer under 820 00 (ungefär: söder om Gävle), dock ej Gotland.
- 2 dagar leveranstid: Boende med postnummer över 820 00 i eller kring tätort samt hela Gotland.
- 3 dagar leveranstid: Boende med postnummer över 820 00 i glesbygd med lantbrevbäring.
Leveransalternativ
I kassan erbjuder vi leverans till ombud genom Schenker Privatpaket och PostNord och till paketskåp genom BudbBee. Vi erbjuder även hemleverans under kvällstid med PostNord Hempaket och BudBee (17-22) och leverans till brevlådan med CityMail. Observera att Taktält levereras med DHL dagtid.
Vår ordinarie leveranstid på 1-3 dagar gäller för samtliga leveranssätt.
Tillval: Expresshantering 29 kr
Expresshantering finns tillgängligt i kassan för vissa leveranssätt. Väljer du det så hamnar ditt paket först i kön och prioriteras för att undvika eventuella förseningar. Har du bråttom kan det därför vara en god idé att välja Expresshantering, speciellt när presenthögtider närmar sig då trycket på lagret och hos transportörer kan vara extra högt.
Observera att ditt paket inte skickas med ett snabbare leveranssätt för att du väljer Expresshantering, så det är fortfarande de leveranstider som anges på sajt och i kassan som gäller.
Vad händer när jag lagt min order?
1. Så fort du lagt en beställning kommer du få en orderbekräftelse till den e-postadress du angett. Dubbelkolla i skräppostmappen om du inte hittar bekräftelsen - om du trots allt inte hittar den så hör av dig till vår kundtjänst på kundtjanst@coolstuff.se.
2. Vi packar din beställning så fort som möjligt, och när paketet lämnar lagret får du ett mail med information om att paketet är på väg. Där hittar du även en länk till din orderöversikt, där du ser ditt kollinummer med en länk till spårning.
3. När paketet finns hos ditt ombud får du en avisering via sms eller e-post, och om du valt hemleverans får du information om när leveransen sker.
Gåvor och tillägg
Leverans till annan adress - perfekt när du vill skicka en gåva!
Du kan välja att få ditt paket levererat hem till någon annan. För att få ditt paket levererat till en annan adress än din egen väljer du leveranssätt PostNord hemleverans, BudBee hemleverans eller CityMail i kassan, och anger den adress du vill att paketet ska levereras till.
Vill du få presenterna inslagna?
Inga problem - välj det direkt i kassan! Presentinslagning sker i presentpåse som kommer upp som tillval i kassan till de produkter som passar påsens storlek. Om presentpåse inte dyker upp som tillval är produkten för stor för presentinslagning.
Klimatkompenserade leveranser
Alla CoolStuffs leveranser klimatkompenseras till 100% från vårt lager ut till våra kunder. Det innebär ingen extra kostnad för dig som kund, och vi gör det oavsett vilket fraktsätt du valt – en lösning som är bra både för dig som kund och inte minst för miljön! Klicka här för att läsa mer.
Fri frakt vid köp över 499 kr
Hos oss får du alltid fri frakt vid köp över 499 kr. Övrig fraktkostnad från 49 kr, beroende på vilket leveranssätt du väljer.
Schenker Ombud: fri frakt på köp över 499 kr, annars 49 kr
BudBee Paketskåp: fri frakt på köp över 499 kr, annars 49 kr
CityMail Brevlåda: fri frakt på köp över 499 kr, annars 49 kr
BudBee Hemleverans: fri frakt på köp över 999 kr, annars 75 kr
PostNord Ombud: 65 kr
PostNord Hemleverans: 139 kr
Observera att skrymmande produkter levereras med antingen PostNord Hempaket eller DSV hemleverans (dagtid).
Dröjsmål i leverans
Om vi av någon anledning inte kan leverera din order i tid kommer vi informera dig om detta. Om det är möjligt kommer vi även informera dig om anledningen till förseningen och om den nya leveranstidpunkten. Du kan vid leveransförseningar välja att få pengarna tillbaka eller en ny vara levererad. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Vi har mer än bara snygga paketutlämnare